vineri, 12 iunie 2009

Scrisoare deschisă din partea fundaţiei STAR-HOPE

Acum o saptamana,(cred) am primit o scrisoare de la o veche cunostinta de-a mea, care este din acelasi oras cu mine. Sentimentul care ma rascoleste aproape de fiecare data cand ma inatlnesc cu astfel de situatii este unul de simpatie fata de acesti oameni care se zbat pentru oameni. Sa nu credeti nici macar o secunda ca este usor sa faci ceva pentru oameni, indiferent de motivele pe care le nutresti, si chiar sa fi in pielea oamenilor incercati. Mi-am adus aminte de nasul meu(nu zic ca ar exista asa ceva in religia mea dar intamplarea face sa am asa ceva si in plus sa imi fie chiar bun prieten)- care la randul sau are un prieten si acum vreo 5 ani avea o afacere prospera, se imbogatise peste noapte. Afacerea lui era vis-a-vis de o moschee, dar din pacate din cele 5 rugaciuni obligatorii zilnice nu "avea timp" sa vina la nici macar una din ele. Il compatimem.("nasipsiz") Si salvarea lui a fost Basescu. Au venit cu buldozere si jandarmi si i-au darmat locul(pe vremea cand era primar). Si unii au zis, "saracu de el", ce rau l-a mai lovit soarta, dar nasul meu a zis: "sa multumeasca lui Dumnezeu ca l-a lovit acum, si nu dupa". Am inteles ca Dumnezeu ii loveste pe cei care ii iubeste pe lumea aceasta si nu in ziua judecatii, pentru ca pacatele pot fi curatate cu doua tipuri de foc: focul caintei si focul iadului. Dumnezeu sa ne ocroteasca de focul iadului!
Poate se intreaba cititorul de ce discutia aceasta cu tenta spirituala.
Nu va speriati! Nu incepem cursuri de religie.
Vreau sa scot in evidenta un lucru care ramane in planul doi in majoritatea actelor de caritate: multumirea si bunavointa Domnului. Nu trebuie sa facem in asa fel incat sa fie multumiti robii lui Dumnezeu de noi, ci in primul rand Domnul. Daca facem un lucru cu intentia de a obtine bunavointa lui Dumnezeu atunci inseamna ca am reusit, daca nu, cu parere de rau va spun ca nu face nici cat o ceapa degerata multumirea intregului univers, daca cel care a creat universul nu este multumit de noi.
Acum 10 ani am citit o scrisoare a unui invatat pe care o trimisese unei persoane foarte importante pentru el din acele vremuri, impreuna cu un cadou pe care il refuzase si enumerase 6 motive: cel pe care il voi enunta aici este cel care mi-a ramas in memorie:-ar trebuii sa luam in numele Domnului, dar cei mai multi ori dau in numele lor si fac din dar spaga, ori cei care primesc au impresia ca merita ceva si iau in numele lor arogandu-si meritul Domnului.
k.k.29.2. Oare socotesc oamenii cã vor fi lãsati [în pace], dacã vor spune
“Noi credem!”, si cã ei nu vor fi încercati?(3)
k.k.29.3. Noi i-am încercat pe cei de dinaintea lor(4)
Ca sa evitam penibilele expresii de genul: eu chiar daca nu ma duc la moschee/biserica eu cred in inima mea, si sunt mai bun decat 90% din cei care merg.
Alooo, sefu...pune frana te rog, scuzele sunt de la "necuratul", "motivele" la fel, pledoariile de asemenea.
Ce sper eu acum?
Sper ca toti acesti oameni care "fac acte de caritate" sa se mai uite o data in inimile lor, in sufletele lor...adica intentia este cel mai important lucru, si sa caute multumirea lui Dumnezeu nu multumirea semenilor.
Nu insinuez nimic, ci doar am folosit aceasta scrisoare ca pretext pentru a divaga in voie, sau daca suntem un pic simandicosi pentru a transmite un mesaj celor care


Scrisoare deschisă

Fundaţia STAR-HOPE, este o instituţie cu caracter umanitar, nonprofit, neguvernamentală şi apolitică, având personalitate juridică şi desfăşurându-şi activitatea în conformitate cu prevederile OG 26/2000. Fundaţia are ca scop oferirea de noi posibilităţi de recuperare fizică neuromotorie şi locomotorie, de adaptare la noul mod de viaţă cu handicap, posibilitatea de reorientare profesională şi comunicare internă şi internaţională al persoanelor cu handicap.
Printre obiectivele şi programele fundaţiei enumerăm ajutorarea persoanelor cu handicap cu aparate recuperatorii locomotorii, aparate de gimnastică recuperatorie, orteze, proteze, cărucioare rulante, medicamente, aparatură medicală, precum şi alte servicii sociale. Pentru îndeplinirea unor programe, avem nevoie de un mijloc de transport adaptat persoanelor cu nevoi speciale. Un autovehicul pentru transport persoane (microbus) adaptat special cu rampă pentru transportul persoanelor cu nevoi speciale care folosesc căruciorul rulant, persoane cu handicap locomotor indiferent de gradul de invaliditate, cu dizabilităţi care au nevoie de transport în comun care ca şi oricare cetăţean cu drepturi civile, îşi manifestă dorinţa de independenţă şi libertate de mişcare, deplasare în orice zonă a localităţii, judeţului sau a ţării, şi oriunde este necesar (staţiuni balneoclimaterice de recuperare, aeroport, baze de tratament, excursii, etc.). Acest autovehicul poate deservi un număr mare de persoane cu nevoi speciale, atât pe plan local cât şi judeţean, urmând ca pe măsura dezvoltării proiectelor şi programelor noastre, cu ajutorul dumneavoastră să putem oferi servicii sociale la standarde europene.
Pana in prezent s-a reusit obtinerea unui mijloc de transport VW Transporter pe care am adaptat-o cu o rampa hidraulica speciala pentru persoane utilizatori de scaune rulante.
Pe viitor am avea nevoie de o forma de colaborare cu dumneavoastra si cu alte institutii pentru a ne sprijinii financiar pentru plata soferului, combustibil pentru transportul persoanelor aflate in cauza si piese de schimb la nevoie pentru intretinerea acestui mijloc de transport special.
Vă invităm ca alături de noi să participaţi la campania noastra si aveti asigurat spatiu publicitar atat pe site cat si pe mijlocul de transport.
“UN TRANSPORT ADAPTAT, UN HANDICAP REZOLVAT, INTR-UN MOD CIVILIZAT”
Fundaţia Star Hope vă mulţumeşte pentru implicarea şi contribuţia dumneavoastră.
Preşedinte Fundaţia Star Hope (www.fsh.org.ro) Geambulat Cetin

Un comentariu:

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.